Tuki & yhteydenotto

Haluaisitteko tietää lisää palvelustamme, ja millaisia hyötyjä voimme taata kaupallenne? Oletteko jo asiakkaamme ja haluaisitte kysyä jotain? Ottakaa meihin yhteyttä!

Usein kysytyt kysymykset

Yleisiä kysymyksiä

Mikä on Vertaa.fi?

Vertaa.fi on Suomen suurin hintavertailusivusto. Listaamme eri verkkokauppojen tuotteita ja tarjoamme käyttäjillemme laajan ja ajantasaisen katalogin eri tuotevalikoimista. Käyttäjämme voivat vertailla hintoja ja tuotteita ja löytää itselleen sopivimman jälleenmyyjän vähemmällä vaivalla. Vertaa.fi on osa kansainvälistä Compare Groupia, joka toimii Suomen lisäksi Alankomaissa, Belgiassa ja Ranskassa.

Kuinka paljon Vertaa.fi -sivustolla on kävijöitä?

Vertaa.fi:llä on kymmeniätuhansia kävijöitä päivässä. Tarkimman ja ajantasaisimman kävijäluvun saatte ottamalla yhteyttä osoitteeseen myynti@vertaa.fi.

 

Millaisia kauppoja on yhdistetty Vertaa.fi -palveluun?

Vertaa.fi-palveluun on yhdistetty monia eri tyyppisiä kauppoja aina isoista verkkotoimijoista pieniin verkkokauppoihin. Emme liitä palveluumme tuotteita tai palveluita joiden myynti tai osto on eettisesti arveluttavaa. Suosimme kauppoja, jotka voivat toimittaa EAN-koodin tuotteiden mukana, jolloin tuotteet ohjautuvat automaattisesti oikein sivustollamme. Uniikeille tuotteille on haastavampaa saada hintavertailua tai näkyvyyttä sivustollamme.

Vertaa.fi:llä on useita muita vertailusivustoja muissa maissa. Voinko saada tuotteeni näkymään myös näille sivustoille?

Vertaa.fi:llä on sivusto myös Belgiassa, Ranskassa ja Hollannissa. Toimitatteko tuotteita myös näihin maihin? Onko tuotetiedostonne ja verkkosivunne saatavilla näillä kielillä? Ota meihin yhteyttä ja kerromme lisää!

Verkkokaupan liittäminen palveluun

Miten voin liittää kauppani Vertaa.fi palveluun?

Mikäli haluatte liittää kauppanne Vertaa.fi:-palveluun, voitte tehdä sen helposti täyttämällä lomakkeen täällä. Halutessanne lisätietoa, ottakaa yhteyttä yhteydenottolomakkeella ja vastaamme mahdollisimman pian.

Mitä tietoja tarvitaan liittymiseen?

Jotta voimme liittää kauppanne palveluumme, tarvitsemme seuraavia tietoja:

  • Verkkokaupan tiedot (esim. www-osoite, verkkokauppa-alusta, kauppanne logo)
  • Yrityksen tiedot (Y-tunnus, yhteyshenkilöiden tiedot, laskutustiedot)
  • Tuotetiedoston URL

Missä ajassa liittymisen jälkeen näen tuotteeni palvelussa?

Vastaanotettuamme liittymislomakkeen täytettynä, suoritamme ensin luottotarkistuksen jossa kestää 1-7 päivää. Tämän jälkeen aloitamme kauppanne liittämisen, joka kestää noin 6 arkipäivää. Liittämisprosessin aikana suoritamme seuraavat toimenpiteet:

  • Tarkistamme tuotetiedoston ja pyydämme mahdolliset puuttuvat tiedot
  • Tarkistamme tuotteiden näkyvyyden sivustolla
  • Ilmoitamme kun tuotteenne näkyvät palvelussamme

Kategoriat

Mitä tuotekategorioita Vertaa.fi:stä löytyy?

 

Vertaa.fi kattaa yli 3000 eri tuotekategoriaa. Selaamisen helpottamiseksi olemme jakaneet tuotekategoriat eri alueisiin, “yläkategorioihin”.

 

Tässä lista yläkategorioista:

  • Tietotekniikka
  • Puhelimet ja tarvikkeet
  • Kuva ja ääni
  • Kodinkoneet
  • Lennot
  • Vakuutukset
  • Kamerat
  • Viihde
  • Lelut ja pelit
  • Puutarhatarvikkeet
  • Toimistotarvikkeet
  • Lastentarvikkeet
  • Kauneus ja terveys
  • Muoti
  • Autot ja renkaat
  • Polkupyöräily
  • Erotiikka
  • Asusteet
  • Korut
  • Rakentaminen
  • Keittiö ja ruokailu
  • Ruoka ja juoma
  • Eläintarvikkeet
  • Apteekki- ja hyvinvointituotteet
  • Kalusteet
  • Jalkineet
  • Urheilu- ja ulkoiluvarusteet
  • Kodin sisustustarvikkeet
  • Lvi-tuotteet

Koko kategoriapuumme löydät täältä.

Klikkaukset ja CPC

Kuinka Vertaa.fi CPC-palvelu toimii?

Lisäämällä tuotteenne Vertaa.fi palveluun saatte kävijöitä kauppanne sivustolle. Jokaisesta klikkauksesta joka johtaa kauppanne sivulle maksatte CPC-hinnan. Hinta vaihtelee kategorioiden mukaan ja on joustava (flex CPC). Tämä tarkoittaa sitä, että CPC-hintaan vaikuttaa vertailuhintojen määrä kategoriassa.

Vertaa.fi veloittaa minimilaskutuksena 10 euroa. Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli verkkokaupalle kertyy liidejä alle 10 euron edestä, Vertaa.fi laskuttaa kuitenkin 10 euroa. Mikäli liidejä kertyy enemmän, Vertaa.fi laskuttaa toteutuneiden liidien mukaan. 10 euron maksua ei tuolloin veloiteta erikseen.

Voitte tarkistaa eri kategorioiden klikkihinnat ajan tasalla olevalta hinnastosivultamme.

Mikä on klikkaus?

Klikkaus on tapahtuma, jossa kävijä klikkaa Vertaa.fi:n linkkiä ja josta hän siirtyy verkkokauppanne sivulle. Emme laskuta jokaisesta klikistä, kuten esimerkiksi bottien klikeistä, Vertaa.fi:n omista IP-osoitteista ja samoilta kävijöiltä tietyn rajan sisääntulleista klikeistä.

Kuinka monta klikkiä tulen saamaan?

Klikkien määrä riippuu tuotehinnoittelustanne, kategoriasta, kuinka monta tuotetta kaupallanne on, sekä kauppatiedoistanne esimerkiksi toimitusajat- ja hinnat.

Voinko maksaa saamieni tilausten perusteella (CPS)?

Valitettavasti CPS-hinta ei ole tällä hetkellä saatavilla Vertaa.fi-palvelussa.

Miten voin seurata kauppani tilastoja?

Kauppanne tilastoja voitte seurata kätevästi Compare Groupin PartnerNetissä. Saatte sinne tunnukset automaattisesti kauppanne liittämisen ja hyväksymisen yhteydessä. Palvelussa voitte myös editoida kauppanne tietoja.

 Tuotetiedosto

Miten teen laadukkaan tuotetiedoston?

Tuotteenne liitetään tuotetiedostonne perusteella Vertaa.fi:n tietokantaan. Laadukas tuotetiedosto parantaa tuotteidenne näkyvyyttä ja konversiota. Tuotetiedostonne käsittely kestää noin kuusi päivää, riippuen sen laadusta.

Katso ohjeet hyvän tuotetiedoston tekemiseen täältä.

Voinko käyttää samaa tuotetiedostoa myös muilla Compare Groupin sivustoilla?

Samaa tuotetiedostorakennetta on mahdollista käyttää muiden kielialueidemme sivustoilla. Huomioithan maakohtaiset toimitusajat- ja hinnat tiedostossa. Tuotetiedosto tulee olla sen maan kielellä, jolla tuotetiedoston tuotteet julkaistaan hintavertailuun: hollannin kieli sivustolle Vergelijk.nl ja Vergelijk.be, ranskan kieli sivustolle Comparer.fr and Comparer.be, sekä suomen kieli sivustolle Vertaa.fi.

Saako tuotetiedostossani olla myös käytettyjä tai palautettuja tuotteita?

Vertailemme vain uusia tuotteita. Käytetyt, palautetut, II-laadun tuotteet tai tuotenäytteet eivät ole sallittuja tuotteita tuotetiedostossa.

Olen tehnyt muutoksia tiedostooni. Näkyvätkö ne automaattisesti?

Jos olet lisännyt tai poistanut tuotteita, lisäämättä niihin uusia kenttiä tai ainoastaan päivittänyt olemassa olevien kenttien sisältöjä, muutoksista ei ole tarvetta ilmoittaa meille. Tällaiset muutokset päivittyvät järjestelmäämme automaattisesti.

Muutoin kaikista muutoksista kannattaa aina ilmoittaa meille sähköpostilla, jotta osaamme huomioida muutokset. Esimerkiksi jos muutat kenttien nimiä, tiedoston sijainti muuttuu tai lisäät tuotteisiin uusia kenttiä kuten ominaisuuksia, tulee meidän ottaa nämä käyttöön manuaalisesti.

Lähetä sähköpostia muutoksista osoitteeseen myynti@vertaa.fi ja mainitse:

  • Viestin aihe: Muutokset tuotetiedostossa *kauppasi nimi*
  • Selkeä kuvaus tekemistäsi muutoksista, esim. “Lisätty kenttä väri” tai “Muutettu kenttä ‘Kuvaus’ kentäksi ‘Tuotekuvaus'”

Kuinka toimitat tiedoston palveluumme?

Tuotetiedosto tulee tallentaa erilliselle palvelimelle, jonka URL kytketään Vertaa.fi:n järjestelmiin tuotetiedoston lukemista varten.

Toimita vain meille linkki tiedoston sijaintiin ja varmista että palvelimesi sallii seuraavat IP-osoitteet:

Tuotekuvat ja tuotetiedosto:
78.152.32.16/28 – CG DC1-1 IPv4 + office utrecht
78.152.40.109/28 – CG DC1-2 IPv4
2a02:d28:5580:45:1181::/64 – CG DC1 IPv6
217.100.103.200 – 217.100.103.207 – Zwolle ziggo My-Office (217.100.103.200/29)
193.65.45.246 – Finland office
193.65.45.245 – Finland office

 

Valmista tuotetiedostoa luetaan kerran vuorokaudessa ja päivitys tapahtuu kerran vuorokaudessa.

Mittauserot

Miksi klikkien määrä on eri tekemissämme mittauksissa ja Compare Groupin tekemissä mittauksissa?

Yksittäiset klikit määritellään ja niiden määrä mitataan eri tavoin riippuen eri analytiikkapaketeista. Eroja voi esiintyä kunkin analytiikkapaketin suosimassa klikkimääritelmässä ja mittauskoodien asetuksissa. Näistä yleisimpiä, joissa eroja voi esiintyä ovat: evästeet/IP-osoite, mittauslaajuus, liikenteen suodattaminen, selainasetukset ja välimuisti (caching).

Voidaanko mittauserot korjata?

Mittauseroja ei pystytä täysin korjaamaan, mutta voimme silti selittää mistä mittauserot johtuvat. Mikäli mittauserot herättävät kysymyksiä, voitte ottaa meihin yhteyttä.

Miten klikkimääritelmät eroavat toisistaan?

Jopa määritelmät yksittäisistä kävijöistä eroavat toisistaan. Eroja määritelmien välillä ovat esim. yksittäinen mittaus per käynti, päivä, viikko, kuukausi tai mittausperiodi. Ennen kuin alatte vertailla mittauseroja Compare Groupin ja omien mittauksienne välillä on tärkeää tarkistaa, että määritelmät ja asetukset raporttien välillä täsmäävät.

Millä kriteereillä liikennettä voi suodattaa?

Ehkäistääksemme vääristymiä klikkimäärissä käytämme erilaisia suodattimia. Suodatamme statistiikkaa seuraavilla tavoilla:

  • Omista IP-osoitteistamme
  • Klikit boteista, kuten Googlebot ja Ilsebot
  • Klikit samasta IP-osoitteesta ja käyttäjäyhdistelmästä, mikäli se esiintyy useammin kuin 60 kertaa 60 sekunnissa
  • Klikit samasta IP-osoitteesta ja käyttäjäyhdistelmästä, mikäli se esiintyy yli 1 000 kertaa
  • Klikit samasta IP-osoitteesta ja samalta käyttäjältä tiettyyn URL:llään, jolla on sama aikaleima
  • Klikit samasta IP-osoitteesta ja samalta käyttäjältä tiettyyn URL:llään ja tuoteID yhdistelmään, mikäli se esiintyy useammin kuin 60 kertaa 60 sekunnissa

Näiden suodattimien avulla pyrimme täsmäämään klikkien ja rehellisesti kiinnostuneiden kävijöiden määrän. Sama kävijä
voi kuitenkin siirtyä sivuiltamme verkkokauppaanne useamman kerran päivässä.

Miksi mittauseroja syntyy evästeitä/IP-osoitetta kävijöiden tunnistamiseen käytettäessä?

Analytiikkapaketit jotka tunnistavat kävijän vain evästeiden avulla mittaavat vähemmän kävijöitä kuin ne analytiikkapaketit, jotka tunnistavat kävijän sekä evästeiden että IP-osoitteen avulla.

Miksi mittauseroja syntyy riippuen selainasetuksista?

Jotkut mittausmenetelmät toimivat esimerkiksi ainoastaan JavaScriptin avulla. Mikäli selain ei tue JavaScriptiä, mittausta ei tapahdu.

Miksi välimuisti (caching) aiheuttaa mittauseroja?

Jos jo käydyille sivuille palaa, tiedosto (eli web-sivu) voi latautua uudelleen PC:n tilapäisestä muistista tai keskuspalvelimelta. Riippuen analytiikkapaketista ja sen mittausmetodeista paluu samalle sivulle voidaan joko mitataan uutena käyntinä tai jättää mittaamatta. Edistyksellisimmissä paketeissa on eväste, joka ei jää välimuistiin, joten jokainen erillinen käynti sivulle mitataan.

Kuinka suuria mittauseroja eri analytiikkatyökalujen välillä voi esiintyä?

TNO innovation for life tutki analytiikkatyökalujen välillä esiintyviä mittauseroja. Alla taulukko tutkimustuloksista:

Työkalujen määrä Hyväksyttävä ero
2 23,2%
3 29,0%
4 32,4%
5 34,7%
6 36,6%

Miten mittauseroja voi minimoida?

  1. Tarkistakaa toteutus, varsinkin jos mittauserot ovat suuria. Tarkistakaa sekaannuksien ehkäisemiseksi minkälaista määritelmää muuttujille käytätte niin sisäisissä kuin ulkoisissakin julkaisuissa. Eroja havaitaan useimmiten ‘session’ ja ‘kävijän’ määritelmissä.
  2. Määritä klikkien lähde selvästi.

Voidaanko mittauseroja välttää?

Ei kokonaan. Mittauseroja tulee aina ilmenemään, koska niin moni pienikin asia voi aiheuttaa niitä. On lähes mahdotonta päästä täysin samaan mittaustulokseen eri analytiikkatyökaluja käyttäen (katso taulukko yllä). Mikäli teistä vaikuttaa siltä, että mittaus erot ovat liian suuria Compare Groupin mittausten ja teidän mittausten välillä, eli epäilette virheen tapahtuneen, olkaa ystävällisiä ja ilmoittakaa siitä meille osoitteeseen myynti@vertaa.fi. Voimme sitten tutkia asiaa.

Laskutus

Tästä löydät vastauksen yleisimpiin kysymyksiin koskien laskutusta sekä yritysmuutoksia. On tärkeää ilmoittaa meille ajoissa tietyistä muutoksista, kuten laskutusosoitteen muutoksesta.

Kuukausilaskutus

Lähetämme kuukausittaisen laskun aina seuraavan kuun alussa sähköpostitse. Jos sinulla on kysyttävää laskusta, otathan yhtyettä myynti@vertaa.fi

Laskutustietojen muutos

On erittäin tärkeää ilmoittaa muuttuneet laskutustiedot meille viipymättä. Jos ilmoitat muutokset ennen kuun 25. päivää, pystymme muuttamaan tiedot heti seuraavan kuun laskutukseen.

Seuraavat muutokset tulee ilmoittaa ennen kuun 25. päivää:

  • Uusi tilinumero
  • Uusi Y-tunnus
  • Uusi sähköpostiosoite laskutukseen

Otsikoi aina viestisi selkeästi.

Sähköinen laskutus (e-lasku)

Jos haluatte laskunne jatkossa sähköisesti, voitte ilmoittaa meille myös sähköiset laskutustietonne:

  • Verkkolaskuosoite / OVT-tunnus
  • Operattori ja välittäjätunnus

Täytä tämän vain lomakkeen tiedot: https://business.vertaa.fi/verkkolaskutus/

Yrityksen nimen muuttaminen

Muista aina ilmoittaa meille ensitilassa, mikäli yrityksesi nimi muuttuu. Näiden isompien muutosten yhteydessä pyydämme aina täyttämään liittymislomakkeen uudelleen. Emme kuitenkaan tällöin veloita uudestaan liittymismaksua.

Ota yhteyttä

Oletteko kiinnostunut liittymisestä?

Lähettäkää yhteydenottopyyntö ilmoittamalla sähköpostiosoitteenne oheisessa lomakkeessa.

Otamme teihin yhteyttä mahdollisimman pian.