Tuki & yhteydenotto

Haluaisitteko tietää lisää palvelustamme, ja mitä hyötyjä voimme taata juuri teidän kaupallenne? Oletteko jo asiakkaamme ja haluaisitte kysyä jotain? Ottakaa meihin rohkeasti yhteyttä!

Usein kysytyt kysymykset

Alla listaamme muutamia asiakkaidemme usein kysymiä kysymyksiä Vertaa.fi:stä.

Yleisiä kysymyksiä

Mikä on Vertaa.fi?

Vertaa.fi on Suomen suurin hintavertailusivusto. Listaamme eri verkkokauppojen tuotteita ja tarjoamme käyttäjillemme laajan ja ajan tasalla olevan katalogin eri tuotevalikoimista. Käyttäjämme voivat vertailla hintoja ja tuotteita ja löytävät itselleen sopivimman vähemmällä vaivalla. Vertaa.fi on osa kansainvälistä Compare Groupia, joka toimii Suomen lisäksi Alankomaissa, Belgiassa ja Ranskassa.

 

Kuinka paljon Vertaa.fi -sivustolla on kävijöitä?

Vertaa.fi:llä on kymmeniätuhansia kävijöitä päivässä. Tarkimman ja ajantasaisimman kävijäluvun saatte ottamalla yhteyttä osoitteeseen myynti@vertaa.fi.

 

Millaisia kauppoja on yhdistetty Vertaa.fi -palveluun?

Vertaa.fi-palveluun on yhdistetty monia eri tyyppisiä kauppoja aina isoista verkkotoimijoista pieniin verkkokauppoihin. Emme liitä palveluumme tuotteita tai palveluita joiden myynti tai osto on eettisesti arveluttavaa. Suosimme kauppoja, jotka voivat toimittaa EAN-koodin tuotteiden mukana, jolloin tuotteet ohjautuvat automaattisesti oikein sivustollamme. Uniikeille tuotteille on haastavampaa saada hintavertailua tai näkyvyyttä sivustollamme.

 

Vertaa.fi:llä on useita muita vertailusivustoja muissa maissa. Voinko saada tuotteeni näkymään myös näille sivustoille?

Vertaa.fi:llä on sivusto myös Belgiassa, Ranskassa ja Hollannissa. Toimitatteko tuotteita myös näihin maihin? Onko tuotetiedostonne ja verkkosivunne saatavilla näillä kielillä? Ota meihin yhteyttä ja kerromme lisää!

Verkkokaupan liittäminen palveluun

Miten voin liittää kauppani Vertaa.fi palveluun?

Mikäli haluatte liittää kauppanne Vertaa.fi:n, voitte tehdä sen helposti täyttämällä lomakkeen täällä. Halutessanne lisätietoa, ottakaa yhteyttä yhteydenottolomakkeella ja vastaamme mahdollisimman pian.

 

Mitä tietoja tarvitaan liittymiseen?

Jotta voimme liittää kauppanne palveluumme, tarvitsemme seuraavia tietoja:

  • Verkkokaupan tiedot (esim. www-osoite, verkkokauppa-alusta, kauppanne logo)
  • Yrityksen tiedot (Y-tunnus, yhteyshenkilöiden tiedot, laskutustiedot)
  • Tuotetiedoston URL

 

Missä ajassa liittymisen jälkeen näen tuotteeni palvelussa?

Vastaanotettuamme liittymislomakkeen täytettynä, suoritamme ensin luottotarkistuksen jossa kestää 1-7 päivää. Tämän jälkeen aloitamme kauppanne liittämisen, joka kestää noin 6 arkipäivää. Liittämisprosessin aikana suoritamme seuraavat toimenpiteet:

  • Tarkistamme tuotetiedoston ja pyydämme mahdolliset puuttuvat tiedot
  • Tarkistamme tuotteiden näkyvyyden sivustolla
  • Ilmoitamme kun tuotteenne näkyvät palvelussamme

Kategoriat

Mitä tuotekategorioita Vertaa.fi:stä löytyy?

Vertaa.fi kattaa yli 3000 eri tuotekategoriaa. Selaamisen helpottamiseksi olemme jakaneet tuotekategoriat eri alueisiin, “yläkategorioihin”.

Tässä lista yläkategorioista:

  • Tietotekniikka
  • Puhelimet ja Internet
  • Kuva ja ääni
  • Kodinkoneet
  • Matkat
  • Vakuutukset
  • Kamerat
  • Viihde
  • Lelut ja pelit
  • Puutarhatarvikkeet
  • Toimistotarvikkeet
  • Lastentarvikkeet
  • Kauneus ja terveys
  • Muoti
  • Autot ja renkaat
  • Polkupyöräily
  • Erotiikka
  • Asusteet
  • Korut
  • Lahjat ja vempaimet
  • Rakentaminen
  • Keittiö ja ruokailu
  • Ruoka ja juoma
  • Eläintarvikkeet
  • Apteekki- ja hyvinvointituotteet
  • Kalusteet
  • Jalkineet
  • Urheilu- ja ulkoiluvarusteet
  • Kodin sisustustarvikkeet
  • Lvi-tuotteet

Klikkaukset ja CPC

Kuinka Vertaa.fi CPC-palvelu toimii?

Lisäämällä tuotteenne Vertaa.fi palveluun saatte kävijöitä kauppanne sivustolle. Jokaisesta klikkauksesta joka johtaa kauppanne sivulle maksatte CPC-hinnan. Hinta vaihtelee kategorioiden mukaan ja on joustava (flex CPC). Tämä tarkoittaa sitä, että CPC-hintaan vaikuttaa vertailuhintojen määrä kategoriassa.

Voitte tarkistaa eri kategorioiden klikkihinnat ajan tasalla olevasta CPC-oppaastamme.

 

Mikä on klikkaus?

Klikkaus on tapahtuma, jossa kävijä klikkaa Vertaa.fi:n linkkiä ja josta hän siirtyy verkkokauppanne sivulle. Emme laskuta jokaisesta klikistä, kuten esimerkiksi bottien klikeistä, Vertaa.fi:n omista IP-osoitteista ja samoilta kävijöiltä tietyn rajan sisääntulleista klikeistä.

 

Kuinka monta klikkiä tulen saamaan?

Klikkien määrä riippuu tuotehinnoittelustanne, kategoriasta, kuinka monta tuotetta kaupallanne on, sekä kauppatiedoistanne esimerkiksi toimitusajat- ja hinnat.

 

Voinko maksaa saamieni tilausten perusteella (CPS)?

Valitettavasti CPS-hinta ei ole tällä hetkellä saatavilla Vertaa.fi-palvelussa.

 

Miten voin seurata kauppani tilastoja?

Kauppanne tilastoja voitte seurata kätevästi Compare Groupin PartnerNetissä. Saatte sinne tunnukset automaattisesti kauppanne liittämisen ja hyväksymisen yhteydessä. Palvelussa voitte myös editoida kauppanne tietoja.

Tuotetiedosto

Miten teen laadukkaan tuotetiedoston?

Tuotteenne liitetään tuotetiedostonne perusteella Vertaa.fi:n tietokantaan. Laadukas tuotetiedosto on erittäin tärkeä; se parantaa tuotteidenne näkyvyyttä ja konversiota. Tuotetiedostonne käsittely kestää noin kuusi päivää, riippuen sen laadusta.

Katso ohjeet hyvän tuotetiedoston tekemiseen.

 

Tuotetiedostoni on muuttunut. Tuleeko minun tehdä jotain?

Ilmoitathan tuotetiedoston palvelinosoitteen tai rakenteen muuttumisesta meille heti (kolumnien poistaminen, lisääminen), sähköpostiosoitteeseen myynti@vertaa.fi. Näin varmistamme, että muutettu tiedosto päivitetään oikein ja mahdollisimman nopeasti.

 

Voinko käyttää samaa tuotetiedostoa myös muilla Compare Groupin sivustoilla?

Samaa tuotetiedostorakennetta voidaan käyttää muiden kielialueidemme sivustoilla. Huomioithan maakohtaiset toimitusajat- ja hinnat tiedostossa. Tuotetiedosto tulee kuitenkin olla sen maan kielellä, jolla tuotetiedoston tuotteet julkaistaan hintavertailuun: Hollanti sivustolle Vergelijk.nl ja Vergelijk.be, Ranska sivustolle Comparer.fr and Comparer.be sekä Suomi sivustolle Vertaa.fi.

 

Saako tuotetiedostossani olla myös käytettyjä tai palautettuja tuotteita?

Vertailemme vain uusia tuotteita: käytetyt, palautetut, tuotenäytteet tai II-laadun tuotteet jne. EIVÄT ole sallittuja tuotteita tuotetiedostossa

Mittauserot

Miksi klikkien määrä on eri tekemissämme mittauksissa ja Compare Groupin tekemissä mittauksissa?

Yksittäiset klikit määritellään ja niiden määrä mitataan eri tavoin riippuen eri analytiikkapaketeista. Eroja voi esiintyä kunkin analytiikkapaketin suosimassa klikkimääritelmässä ja mittauskoodien asetuksissa. Näistä yleisimpiä, joissa eroja voi esiintyä ovat: evästeet/IP-osoite, mittauslaajuus, liikenteen suodattaminen, selainasetukset ja välimuisti (caching).

 

Voidaanko mittauserot korjata?

Mittauseroja ei pystytä täysin korjaamaan, mutta voimme silti selittää mistä mittauserot johtuvat. Mikäli mittauserot herättävät kysymyksiä, voitte ottaa meihin yhteyttä.

 

Miten klikkimääritelmät eroavat toisistaan?

Jopa määritelmät yksittäisistä kävijöistä eroavat toisistaan. Eroja määritelmien välillä ovat esim. yksittäinen mittaus per käynti, päivä, viikko, kuukausi tai mittausperiodi. Ennen kuin alatte vertailla mittauseroja Compare Groupin ja omien mittauksienne välillä on tärkeää tarkistaa, että määritelmät ja asetukset raporttien välillä täsmäävät.

 

Millä kriteereillä liikennettä voi suodattaa?

Ehkäistääksemme vääristymiä klikkimäärissä käytämme erilaisia suodattimia. Suodatamme statistiikkaa seuraavilla tavoilla:

  • Omista IP-osoitteistamme
  • Klikit boteista, kuten Googlebot ja Ilsebot
  • Klikit samasta IP-osoitteesta ja käyttäjäyhdistelmästä, mikäli se esiintyy useammin kuin 60 kertaa 60 sekunnissa
  • Klikit samasta IP-osoitteesta ja käyttäjäyhdistelmästä, mikäli se esiintyy yli 1 000 kertaa
  • Klikit samasta IP-osoitteesta ja samalta käyttäjältä tiettyyn URL:llään, jolla on sama aikaleima
  • Klikit samasta IP-osoitteesta ja samalta käyttäjältä tiettyyn URL:llään ja tuoteID yhdistelmään, mikäli se esiintyy useammin kuin 60 kertaa 60 sekunnissa

Näiden suodattimien avulla pyrimme täsmäämään klikkien ja rehellisesti kiinnostuneiden kävijöiden määrän. Sama kävijä
voi kuitenkin siirtyä sivuiltamme verkkokauppaanne useamman kerran päivässä.

 

Miksi mittauseroja syntyy evästeitä/IP-osoitetta kävijöiden tunnistamiseen käytettäessä?

Analytiikkapaketit jotka tunnistavat kävijän vain evästeiden avulla mittaavat vähemmän kävijöitä kuin ne analytiikkapaketit, jotka tunnistavat kävijän sekä evästeiden että IP-osoitteen avulla.

 

Miksi mittauseroja syntyy riippuen selainasetuksista?

Jotkut mittausmenetelmät toimivat esimerkiksi ainoastaan JavaScriptin avulla. Mikäli selain ei tue JavaScriptiä, mittausta ei tapahdu.

 

Miksi välimuisti (caching) aiheuttaa mittauseroja?

Jos jo käydyille sivuille palaa, tiedosto (eli web-sivu) voi latautua uudelleen PC:n tilapäisestä muistista tai keskuspalvelimelta. Riippuen analytiikkapaketista ja sen mittausmetodeista paluu samalle sivulle voidaan joko mitataan uutena käyntinä tai jättää mittaamatta. Edistyksellisimmissä paketeissa on eväste, joka ei jää välimuistiin, joten jokainen erillinen käynti sivulle mitataan.

 

Kuinka suuria mittauseroja eri analytiikkatyökalujen välillä voi esiintyä?

TNO innovation for life tutki analytiikkatyökalujen välillä esiintyviä mittauseroja. Alla taulukko tutkimustuloksista:

Työkalujen määrä Hyväksyttävä ero
2 23,2%
3 29,0%
4 32,4%
5 34,7%
6 36,6%

Miten mittauseroja voi minimoida?

  1. Tarkistakaa toteutus, varsinkin jos mittauserot ovat suuria. Tarkistakaa sekaannuksien ehkäisemiseksi minkälaista määritelmää muuttujille käytätte niin sisäisissä kuin ulkoisissakin julkaisuissa. Eroja havaitaan useimmiten ‘session’ ja ‘kävijän’ määritelmissä.
  2. Määritä klikkien lähde selvästi.

 

Voidaanko mittauseroja välttää?

Ei kokonaan. Mittauseroja tulee aina ilmenemään, koska niin moni pienikin asia voi aiheuttaa niitä. On lähes mahdotonta päästä täysin samaan mittaustulokseen eri analytiikkatyökaluja käyttäen (katso taulukko yllä). Mikäli teistä vaikuttaa siltä, että mittaus erot ovat liian suuria Compare Groupin mittausten ja teidän mittausten välillä, eli epäilette virheen tapahtuneen, olkaa ystävällisiä ja ilmoittakaa siitä meille osoitteeseen myynti@vertaa.fi. Voimme sitten tutkia asiaa.

Ota yhteyttä

Oletteko kiinnostunut liittymisestä? Lähettäkää meille yhteydenottopyyntö ilmoittamalla sähköpostiosoitteenne alla olevassa lomakkeessa, ja otamme teihin yhteyttä mahdollisimman pian.